2015. március 13., péntek

#Kritika 361 Half Bloods - It's kind of fun to do the impossible.

Link ( x )

Kinézet:
Mikor megnyitottam a blogodat, az első benyomásom az volt, hogy túl nagy. Miért ilyen nagy? Szerintem egy kisebb méret is elegendő lenne, hisz akkor is ugyanúgy elfér minden a blogon. 
A fejlécen lévő képek szépen vannak összemosva, de a sok kép miatt, nekem nagyon zsúfoltnak tűnik az egész. Szerintem felesleges ez a sok kép rá, elég lenne ha ebből csak néhányat választanál ki és azokat kombinálnád néhány effekt és textúra segítségével. A rajta lévő címnek a betűtípusa sem tetszik. Túl vastag betűtípusra állítottad és a színe sem igazán passzol a fejléchez. Egy fehér, vagy világos szürke árnyalat jobban mutatna és az összhatás is jobb lenne. Így összességében, nekem ez a fejléc inkább egy fejléc alapnak tűnik, mint sem egy fejlécnek. Szó se róla, hogy jól el vannak dolgozva rajta a képek, de ez nekem túl sok egy fejlécre. Hiányolom róla a központi szerepben lévő főszereplő képét is. 
Mikor lejjebb görgetek az oldalon, engem nagyon zavar, hogy a háttér az oldallal együtt mozog. Nekem valahogy jobb úgy olvasni egy adott blogot, hogy a külső háttér nem mozog, hanem egy helyben, rögzítve van. Szerintem ezt a sablon tervezőnél állítsd be úgy, hogy a blog háttere ne mozogjon együtt a görgetéssel. Majd meglátod, hogy így mennyivel jobb lesz az összhatás is. Ha már a háttérnél vagyunk, akkor azt is meg kell említenem, hogy nem igazán illik a blog fejlécéhez. A moduloknál többnyire mindent rendbe találtam, de a rendszeres olvasók feliratkozó modult én feljebb tenném, a cseréknél pedig beállítanám, hogy csak néhány jelenjen meg és ne az összes.
25/17

Történet:
Mivel a történetet négyen írjátok, arra gondoltam, hogy mindenkiről ejtenék néhány szót a kritika során.
Nessa: A történet legelső részét te írtad, ami lassan már egy éve került fel a blogba. A fogalmazásod azóta sokat változhatott, ami csak jó, de mivel ez egy kritika, az egy évvel ezelőtti részeidről is szót kell említenem. Mint említettem, tiéd az első rész, amit rögtön úgy kezdtél, hogy A nevem Alex. Ez nem egy célszerű és jó döntés. Az ilyen kezdések számomra azt az érzést adják vissza, mintha naplót olvasnék. Miután tovább olvastam szembetűnt az azt hiszem szónak a rövidítése, az asszem. Egy igényes történetben nincsen helye, hogy szlengeket írjanak bele. Nem olvastam el az összes által írt részt, de ha azokban is alkalmaztál hasonló rövidítéseket, akkor szerintem javítsd ki őket és a jövőben hanyagold. Szerintem túl sok a párbeszéd a részeidben. Vigyél bele egy kis leírást is és írd le jobban, hogy mit érez az adott szereplő és, hogy mik mennek végbe benne, mert egy párbeszédből ezt nem lehet megtudni. A vesszőkkel jól bánsz és helyesírási hibád sincs túl sok, de a kötőjelekre figyelj jobban oda. Sokszor láttam, hogy a kötőjel elé vagy mögé nem tettél szóközt, pedig az lenne a helyes.
Pepii: Nagyon tetszik ahogy fogalmazol. A leíró részeket olyan szépen megtudtad írni, hogy már-már magam elé tudtam olvasás közben képzelni az adott cselekményt és olyan érzésem volt, mintha én is ott lennék a történetben. A te részeid már nem csak párbeszédekből állnak, valahogy olyan sejtésem van, hogy már egy évvel ezelőtt is sokat foglalkoztál az írással. Ha nem így van, javíts ki ha tévedek. A kötőjeleket, vesszőket jól használod és helyesírási hibáid sincsenek. A szóismétlésre figyelj oda, mert néhány mondaton belül egy adott szóval/szókapcsolattal gyakran találkoztam. Viszont, ahogy Nessánál is leírtam, nálad is megtaláltam az asszem szócskát. Ahogy az előző esetben, most is ugyanazt javaslom. Hanyagold az ilyen fajta rövidítéseket a történeteidben, mert csak rontják az amúgy színvonalas írásodat.
Sheena.Lexy: A te fogalmazásod is nagyon tetszett. Nem is tudom, hogy most mit is írhatnék ide neked. Nagyon jól írsz, élvezhetőek az általad írt részek és izgalmak is. Helyesírási hibákat nem találtam és a vesszőket, kötőjeleket is jól használod. Tényleg nem tudom, hogy még mit írhatnék, hiszen nagyon szépen fogalmazol és te is tehetséges vagy.
Ann Gaoo: Azt hiszem, ide se tudok írni sok mindent. Te is szépen fogalmazol, használod a leíró részeket és a párbeszédeket is. Jól bánsz a kötőjellel és a vesszővel, nincsenek helyesírási hibáid vagy szóismétléseid. Jól tudsz bánni a szavakkal, választékosan fogalmazol. Nagyon tetszettek azok a részek is, amiket te írtál.
A történetről miután elolvastam néhány részt, az jutott az eszembe, hogy számomra túl sok a szereplő. Oké, lehet, hogy pont így lett kitalálva a történetetek, de nekem mégis valahogy furcsa, hogy annyi cselekmény szálon fut. Maga a történet elég érdekes, még nem olvastam és nem is láttam ilyen fajtát sehol. Azt hiszem csak gratulálni tudok nektek lányok, mert egy igazán egyedi és különleges blognak vagytok a birtokában. Csak így tovább!
25/20

Összesen: 50/37

Anastasia B.

1 megjegyzés: